TERSEBAR.......INILAH TEMPAT ORANG HIDUP TANPA SEBARANG PAKAIAN YANG DILULUSKAN KERAJAAN, MEMANG TERKEJUT BERUKLAH TAK SANGKA ADA JUGA TEMPAT MACAM NI KAT DUNIA...

Koversada yang merupakan sebuah kawasan pantai yang terletak di Croatia mungkin jarang sekali didengari oleh para pelancong asing.



Namun, pantai yang kurang mendapat perhatian ini mempunyai suatu daya tarikannya yang unik berbanding dengan pantai-pantai yang lain di Croatia kerana ianya merupakan sebuah kawasan yang menjadi tumpuan para golongan naturist.

Apa itu naturist?

Naturist adalah golongan pencinta alam sekitar yang hidup tanpa pakaian. Mereka hidup berkelompok yang terdiri daripada lelaki dan wanita yang  hidup bertelanjang di dalam komuniti mereka.


Pada mulanya, kawasan ini menjadi sebuah kawasan kegemaran Raja Inggeris Raja Edward VIII dan calon isterinya, Wallis Simpson untuk berenang dengan keadaan bertelanjang dalam tahun 1936.


Kemudiannya, kawasan ini menjadi tumpuan para penduduk tempatan yang ini mengalami pengalaman berbeza semasa di pantai sebelum kawasan ini dikomersialkan untuk tujuan pelancongan.


Difahamkan, tiada bangunan hotel yang dibina disekitar kawasan ini kerana bertujuan untuk memelihara alam sekitar. Sebaliknya, pengunjung-pengunjung pantai ini akan menetap di beberapa buah kem yang dibina di sekitar kawasan 120 hektar di sepanjang 5km pesisiran pantai ini.










0 Response to "TERSEBAR.......INILAH TEMPAT ORANG HIDUP TANPA SEBARANG PAKAIAN YANG DILULUSKAN KERAJAAN, MEMANG TERKEJUT BERUKLAH TAK SANGKA ADA JUGA TEMPAT MACAM NI KAT DUNIA..."

Post a Comment