INILAH ANTARA BENTUK2 BADAN IDAMAN WANITA DAN LELAKI. ADA 4 JENIS BENTUK BADAN, TAPI YANG PALING BANYAK DIGEMARI IALAH JENIS JAM PASIR.



INILAH ANTARA BENTUK2 BADAN IDAMAN WANITA DAN LELAKI. ADA 4 JENIS BENTUK BADAN, TAPI YANG PALING BANYAK DIGEMARI IALAH JENIS JAM PASIR.
INILAH ANTARA BENTUK2 BADAN IDAMAN WANITA DAN LELAKI. ADA 4 JENIS BENTUK BADAN, TAPI YANG PALING BANYAK DIGEMARI IALAH JENIS JAM PASIR.

Setiap wanita mempunyai bentuk badan yang berbeza. Bentuk badan wanita banyak dipengaruhi oleh faktor keturunan, tabiat pemakanan dan aktiviti harian.

Disebabkan perbezaan betuk badan ini, para wanita sering mengalami masalah dalam memilih pakaian yang sesuai kerana kurang memahami bentu badan sendri.




Terdapat 4 jenis bentuk badan wanita iaitu :

1) EPAL

Bentuk badan ini mirip seperti buah epal di mana badan kelihatan agak lebar dengan lemak yang berkumpul di bahagian pinggul. Hal ini menyebabkan bahagian pinggul dan perut kelihatan lebar dan gemuk.

Tips memilih pakaian :

· Hindari memilih pakaian jenis spandex yang akan membungkus tubuh ketat. Pakai pakainan yang agak longgar sehingga membantu menutup bagian pinggang.
· Elakkan poket, lapel lebar dan sebarang hiasan di dada.
· Bagi yang gemar bergaya dengan skirt, pilih skirt yang berbentuk lurus, atau bahagian pinggang yang mempunyai sedikit lipatan.
· Elakkan seluar ketat atau potongan pensil.
· Hindari aksesori pinggang terlalu banyak agar pinggang tidak terlihat makin lebar dan gemuk.
· Pakai pakaian berwarna gelap pada bahagian atas dan cerah pada bahagian bawah.
· Elakkan corak atau motif besar kerana anda akan kelihatan besar.
2) PEAR

Sentuh unutk zoom
Bentuk badan buah pear biasanya lebar di area pinggul dan paha, bahagian dada kecil dan pinggang ramping. Ianya kelihatan seakan dengan penampilan buah pear, namun biasanya area atas kelihatan begitu langsing.

Tips memilih pakaian :

· Usah kenakan skirt labuh kerana anda akan kelihatan lebih besar.
· Pilih blaus yang tidak terlalu labuh dan pastikan ianya tidak jatuh pada garisan paling lebar kerana ianya akan membuatkan anda nampak besar.
· Cari aksesori dipakai di area leher sehingga dapat mengimbangi area pinggul dan paha.
· Hindari memilih jegging atau bahan-bahan yang ketat.
· Pakaian pakaian warna cerah untuk bahagian atas dan warna gelap untuk bahagian bawah suapaya mata memandang ke bahagian atas bukannya ke bahagian bawah.
· Elakkan motif fabric yang terlalu sarat dan besar pada bahagian bawah tubuh.
· Jalur menegak pada bahagian bawah untuk membuatkan punggung kelihatan lebih kecil.
3) PISANG

Memiliki pinggang yang kurus, kaki yang panjang dan bentuk tubuh seperti lelaki (kurus sahaja). Bentuk badan seperti pisang sering dicemburui oleh teman-teman sekeliling.

Tips memilih pakaian :

· Gunakan bahan-bahan busana yang sifatnya memberi volume, seperti chiffon, hycon, atau ruffle dan hindari memakai busana yang ketat.
· Sebaiknya tidak memilih busana-busana yang terlalu pendek, kerana iannya kelihatan semakin mengekspose tubuh kurus anda.
· Warna srona senada paling sesuai.
· Untuk tampak tinggi, pakai baju bercorak garisan menegak.
· Untuk kelihatan ramping, tampilkan warna warni atau sebarabg aksesori pada bahagaian tengah badan.
4) Jam Pasir

Berada di tengah-tengah di antara pir dan epal. Tidak kurus dan tidak gemuk. Mempunyai ukuran dada dan pinggang yang lebar. Bentuk tubuh seperti ini biasanya menjadi idola bagi kaum lelaki.

Tips memilih pakaian :

· Keuntungan memiliki bentuk tubuh jam pasir ini bebas memilih berbagai macam busana.
· Agar terlihat seksi, Anda bisa memilih sequin dress, peplum atau lace.
· Sesuai dengan kebanyakan warna.
Bagi memberi bentuk badan yang lebih menarik, anda boleh la mencuba Premium Beautiful yang telah membantu beribu-ribu wanita Malaysia mencari semula kecantikan, keyakinan dan menjadi lebih sihat!

SUMBER

0 Response to "INILAH ANTARA BENTUK2 BADAN IDAMAN WANITA DAN LELAKI. ADA 4 JENIS BENTUK BADAN, TAPI YANG PALING BANYAK DIGEMARI IALAH JENIS JAM PASIR. "

Post a Comment